Bakkerij Hamersma prijkt op shirt Donar

Bakkerij Weit & Anneke Hamersma krijgt zaterdag 18 april een eervolle vermelding achterop het shirt van Donar, tijdens de wedstrijd tegen Leiden. De bakkerij ontvangt deze prijs van de CleanCampagne, omdat zij op succesvolle wijze maatregelen doorvoert om energie te besparen en ook andere bakkerijen inspireert. Gert Kiel, voorzitter van de Groningse basketbalclub, overhandigt het shirt aan Bakkerij Hamersma.


Vier bedrijven waren in de race voor de eervolle vermelding: The Steamcompany, Kuurman Noord bv, Bakkerij Weit & Anneke Hamersma en Hepro Kunststof Kozijnen BV. Winnend bedrijf Bakkerij Hamersma laat zien dat ook in kleinere bedrijven veel winst te behalen is en draagt dit ook uit door andere bakkerijen uit te nodigen en uitleg te geven over de mogelijkheden.

Afgelopen maanden heeft de bakkerij flink op de energierekening weten te besparen. Naast technische maatregelen – zoals het vervangen van alle verlichting door LED – is ook gekeken naar procesmaatregelen. Bijvoorbeeld voor een betere planning voor het opstoken van de oven. “De cijfers zijn overtuigend genoeg,” vertelt de heer Hamersma. “We zijn dan ook nog lang niet klaar. Een grote wens is een elektrische bedrijfsauto. Ik ben nogal verknocht aan een bepaald merk. Wanneer dit bedrijf elektrische bedrijfswagens op de markt brengt, ben ik hun eerste klant!”

Clean Campagne
Vanuit de CleanCampagne worden ruim 40 bedrijven ondersteund bij het inzichtelijk maken van de energiehuishouding en het treffen van energiebesparende maatregelen. Bij succesvolle inspanning kan het bedrijf via de bij de CleanCampagne aangesloten sportclubs FC Groningen, Donar, NIC en Lycurgus, in aanmerking komen voor gratis publiciteit.

De CleanCampagne is een initiatief van Energy Valley Topclub, de Natuur en Milieufederatie Groningen, Provincie Groningen en Gemeente Groningen.

Deel op Social Media
Share on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin